Obecnie klienci coraz chętniej rezygnują z noszenia ze sobą pieniędzy i decydują się płacić z wykorzystaniem karty czy telefonu. Z tego względu zarówno większy, jak i mniejszy przedsiębiorca potrzebuje terminala płatniczego. Na rynku dostępne są jednak różne urządzenia tego typu – na jakie warto się zdecydować?
Dlaczego terminale płatnicze stają się niezbędne dla sprzedawców?
Jeszcze kilka lat temu większość Polaków korzystała z płatności bezgotówkowych sporadycznie i zawsze nosiła ze sobą portfel z banknotami oraz monetami, lecz obecnie te czasy odchodzą już w niepamięć. Zdecydowanie rośnie natomiast liczba transakcji bezgotówkowych.
W obiegu znajduje się ponad 41 milionów kart płatniczych i systematycznie rośnie również udział tych kart, które są regularnie wykorzystywane. Wynika to z faktu, że społeczeństwo zdążyło się już przyzwyczaić do transakcji bezgotówkowych. Te nie są już niczym niezwykłym, a wręcz przeciwnie – większość klientów oczekuje obecnie, że w danym punkcie będzie można dokonać płatności bezgotówkowych. Miejsca, które nie umożliwiają takich rozwiązań, tracą potencjalnych nabywców, co przekłada się na mniejsze obroty i zyski.
Szczególnie cenione są płatności zbliżeniowe, dzięki którym wiele osób płaci nie tylko z wykorzystaniem karty, ale też dostosowanych do tego telefonów, czy nawet zegarków. Z tego względu, dla przedsiębiorców posiadanie urządzeń umożliwiających realizowanie transakcji bezgotówkowych stało się obecnie niemal obowiązkiem. W przeciwnym razie zmniejszają swój potencjalny zarobek i nie dostosowują się do wymagań współczesnych klientów.
Jaki terminal płatniczy będzie najlepszy?
Aktualnie dostęp do terminali płatniczych jest powszechny, zwłaszcza, że korzystając z programu Polska Bezgotówkowa, przedsiębiorcy mogą uzyskać darmowe urządzenia i dofinansowanie w postaci pokrycia kosztów płatności bezgotówkowych przez aż 12 miesięcy.
Przy dokonaniu wyboru o przystąpieniu do programu, sprzedawca powinien zadać sobie pytanie, jakie urządzenie najlepiej sprawdzi się w jego codziennych warunkach pracy. Jeśli usługi opierają się na dojeździe do klienta, to optymalnym rozwiązaniem będzie terminal płatniczy mobilny. Takie przenośne wersje dobrze sprawdzą się też w restauracjach czy barach, gdzie obsługa dla wygody klienta podchodzi bezpośrednio do niego, by umożliwić mu dokonanie płatności. Więcej o korzyściach związanych z terminalem mobilnym znajdziesz na https://www.eservice.pl/produkty-i-uslugi/akceptacja-kart-platniczych/terminal-platniczy-pos-mobilny/.
Terminal stacjonarny będzie z kolei idealny w standardowych sklepach czy hurtowniach, gdzie transakcje bezgotówkowe są finalizowane przy stanowisku kasjera. W takich miejscach nie zachodzi potrzeba korzystania z urządzeń przenośnych, a wersje stacjonarne przyczynią się do szybszej obsługi klientów.