Powiadomienia push to szybki i uniwersalny sposób dotarcia do anonimowych użytkowników strony internetowej lub sklepu online. Sprawdzają się właściwie w każdej branży, np. gdy prowadzimy sprzedaż internetową lub chcemy zachęcić do przeczytania ciekawego artykułu. Dlaczego warto wysyłać wiadomości push i jakie dają nam korzyści?
Push vs newslettery
Obecnie żyjemy w natłoku różnych informacji, a większość z nich pomijamy. Nie jesteśmy w stanie ich przetworzyć i zapoznać się z każdą wiadomością. Tak też się dzieje w przypadku skrzynek pocztowych. Czytanie maili wymaga od nas zalogowania się do skrzynki, otworzenia wiadomości i zapoznania się z treścią. Ten problem rozwiązują powiadomienia push, dzięki którym odbiorca będzie miał je zawsze na wyciągnięcie ręki. Ponadto wysyłanie wiadomości bez zgody użytkownika nie jest ani efektywne, ani zgodne z prawem. Dzięki powiadomieniom push odbiorcy mają kontrolę nad swoją prywatnością. Jednym kliknięciem mogą wyrazić zgodę lub odrzucić propozycję otrzymywania wiadomości Push. W oczach użytkowników nie jest to nachalny kontakt – zwyczajnie chcą otrzymywać treści dopasowane do ich preferencji.
Komunikacja bardziej osobista
Powiadomienia push dają możliwość wysyłania do użytkownika spersonalizowanych wiadomości push. Jest to klucz do sukcesu w działaniach marketingowych. Dzięki notyfikacjom możemy z łatwością badać i oceniać zachowania klientów i wysyłać im powiadomienia odzwierciedlające ich aktywność. Podział bazy subskrybentów ze względu na płeć czy wiek to absolutne minimum. Równie ważny jest termin i godzina wysyłki. Narzędzie daje jeszcze więcej możliwości docierania do grupy docelowej.
Ratujemy porzucone koszyki
Powiadomienia push są doskonałym narzędziem, dzięki któremu możemy wysyłać call-to-action odnoszące się do konkretnego koszyka. W praktyce oznacza to, że klient, który opuścił stronę i nie zrealizował zamówienia, może otrzymać wiadomość przypominającą o zakupach (na przykład wraz z rabatem na wybrane produkty). Żadne narzędzie nie umożliwia tak szybkiej komunikacji z potencjalnym klientem. Średni CTR z dostarczony komunikatów to około 22%!