Chcesz mieć kadrę doskonale wyszkolonych, biegłych w swojej branży pracowników. Nie sądzę, że którykolwiek przedsiębiorca myśli inaczej. Tym bardziej w czasach, w których przecież tak trudno o dobrego pracownika. Jednak badania wykonane w 2010r, na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o nazwie „Wykształcenie Pracowników a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw” mówią nam o tym, że 56,7% polskich przedsiębiorców nie szkoli (i nie mają takiego zamiaru!) swoich pracowników.
Dlaczego nie szkolisz?
Ostatnim czasem na naszym rynku możesz odnieść wrażenie, że dużo bardziej praca musi szukać człowieka, nie na odwrót. W większości przedsiębiorstw dochodzi do mocnej rotacji pracowników. Widocznie dlatego w mentalności pracodawców zachodzi przekonanie, że nie warto inwestować w rozwój ludzi, skoro mogą Oni w każdej chwili odejść ze zdobytą wiedzą i zasilić szeregi konkurencji.
Nie powinieneś zamartwiać się z tego powodu. Postaw się w sytuacji Twojego pracownika. Nie szkoda byłoby Ci odejść z przedsiębiorstwa, które dobrze Cię traktuje? Inwestuje pieniądze w Twój rozwój? Dokłada wszelkich starań, żebyś stawał się coraz wartościowszym pracownikiem? To na pewno dużo lepsza perspektywa, niż stanie całe życie w miejscu, ludzie chcą być coraz lepsi i docenią szefa, który im to umożliwia. Nie za pieniądze lecz za dobrze wykonywaną pracę.
Jakie korzyści z kursów i szkoleń?
- Przewaga nad konkurencją
Dzisiejszy rozwój technologii i prosty dostęp do informacji sprawia, że wiedza fachowców i ludzi działających w jakiejkolwiek branży musi być cały czas odświeżana. W innym przypadku nigdy nie doprowadzisz swojej firmy do pełni sukcesu. Prosty przykład – mechanik samochodowy, 15 lat temu był w stanie stawić czoła każdej usterce, klienci byli w niebo wzięci. Jednak spoczął na laurach i nie rozwijał się. Doszło do tego, że dziś nie dotyka wcale najnowszych aut, nafaszerowanych elektroniką. Traci klientów.
- Zadowoleni pracownicy
Oczywiste jest, że pracownik zadowolony ze swojej pracy jest dobrym pracownikiem. Jak wyjaśniałem już wcześniej, kadra jest zadowolona z faktu, że są tak ważni dla firmy. Poszerzanie horyzontów na szkoleniach przyczynia się również do spełniania ambicji pracownika, kiedy staje się On najlepszy w tym co robi.