Żadna firma nie poradzi sobie na rynku bez skutecznej sprzedaży. Dlatego kapitałem są doświadczeni i utalentowani handlowcy. Niestety, w wielu przedsiębiorstwach napotykają oni na bariery – niekoniecznie wynikające ze złej organizacji, ale raczej z braku odpowiednich narzędzi. Dowiedz się, jak zapewnić niezbędne wsparcie działowi sprzedaży, które szybko pociągnie za sobą wymierne zyski.
Automatyzacja powtarzalnych zadań
Współczesne działy sprzedaży powinny mieć dostęp do narzędzi, pozwalających na maksymalną automatyzację procesów. Jednak wciąż w wielu firmach handlowcy tracą mnóstwo czasu na wykonywanie rutynowych zadań. Nie musi tak być. Wystarczy sprawny system CRM, wyposażony w odpowiednie narzędzia sprzedażowe.
Wygodny dostęp do danych klienta
Wsparcie sprzedaży polega na zapewnieniu wygodnego dostępu do informacji o kliencie. Trudno o skuteczną sprzedaż, gdy dane o leadach i historii klienta są rozproszone, znajdują się w różnych działach, czasem w różnych oddziałach firmy. Dlatego nowoczesne systemy CRM, takie jak najbardziej popularny na świecie Salesforce, działają w chmurze. Dzięki temu handlowcy mają dostęp do wszystkich niezbędnych informacji z poziomu urządzenia mobilnego, a nawet offline.
Ujednolicenie procesów sprzedażowych
Handlowcy powinni mieć także możliwość korzystania z gotowych rozwiązań. System CRM pozwala na ujednolicenie procesów sprzedaży. To ogromna wygoda dla przedstawicieli handlowych, ale również dla klientów, którzy doświadczają procesu zakupu w identyczny sposób. Wdrożenie platformy CRM przynosi także korzyści w obszarze kontroli realizacji sprzedaży i raportowania w czasie rzeczywistym.
Salesforce CRM oferowany przez Craftware
Obecnie najwięcej przedsiębiorstw na świecie korzysta ze wsparcia sprzedaży, dostępnego na Platformie Salesforce CRM – to Sales Cloud, narzędzie świetnie sprawdzające się w obszarze B2B. Doświadczenia dotychczasowych użytkowników pokazują, że średni wzrost efektywności sprzedaży po implementacji tego narzędzia wynosi aż 44%, konwersja leadów przyspiesza o 30%, a transakcje finalizowane są o 38% szybciej.