Strategia SEO + reklama Google Ads, czyli skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów

Stworzenie perfekcyjnie wyglądającego sklepu internetowego i zatowarowanie go produktami najwyższej jakości niewiele da, jeśli nie będziemy w stanie zapewnić napływu odwiedzających, którzy przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Co zrobić, by w dłuższej perspektywie zwiększyć widoczność swojej witryny w wyszukiwarce Google, ale równocześnie zapewnić sobie błyskawiczny wzrost ruchu z innych źródeł?

Pozycjonowanie czy reklama PPC?

Tak naprawdę trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo obie formy reklamy mają swoje wady i zalety. Myśląc o pozycjonowaniu, powinniśmy się nastawiać na efekty długofalowe. W przypadku reklam PPC efekt widoczny jest natychmiast i dopiero połączenie obu tych form reklamy jest w stanie sprawić, że od pierwszego dnia po uruchomieniu sklepu możemy liczyć na sporą ilość odwiedzających i kupujących. Oczywiście wraz ze wzrostem widoczności strony w wynikach organicznych można zmniejszać intensywność reklamy PPC, ale nie jest to konieczne, bo takie połączenie w dłuższej perspektywie może tylko zwiększać ruch na stornie.

Dobra strategia SEO to podstawa

Odpowiednio przygotowana strategia SEO pozwala zapewnić bardzo dobre efekty w postaci wzrostu widoczności i stopniowego zwiększania ruchu pochodzącego z wyników organicznych. Warto pamiętać, że taki ruch gwarantuje bardzo wysoką konwersję i jest stosunkowo tani. Dobra optymalizacja i odpowiednio przeprowadzony content marketing zapewniają bardzo dobre efekty. Niestety wymagają one sporej cierpliwości, bo czas potrzebny do osiągnięcia wysokich pozycji może wynosić nawet kilka-kilkanaście miesięcy i w dużej mierze zależny jest od konkurencji panującej w danej branży. Im więcej osób walczy o wysokie pozycje, tym pozycjonowanie jest droższe i wymaga większych nakładów, do osiągnięcia pożądanych efektów.

Jakie są największe zalety pozycjonowania?

  • nieograniczone możliwości pozyskiwania ruchu
  • stosunkowo niska cena pojedynczego wejścia
  • bardzo dobre efekty w dłuższym czasie

Na początek warto zainwestować w Google Ads

Jeśli naszym celem jest szybkie ruszenie ze sprzedażą, to kampanie Google Ads gwarantują dostarczenie ruchu zaraz po ich uruchomieniu. Odpowiednio skonfigurowane potrafią zapewniać bardzo wysoką konwersję przy stosunkowo niskich kosztach. Powinniśmy wiedzieć, że prowadzone są one w modelu rozliczeniowym PPC (opłata za kliknięcie). Każde słowo kluczowe generuje inny koszt, a właściwe ustawienie kampanii jest kluczem do osiągnięcia szybkiego zwrotu. Im większy budżet przeznaczymy na kampanię Google Ads, tym większy ruch będziemy w stanie przy pomocy tej metody wygenerować.

Patrząc na zasadę działania pozycjonowania oraz kampanii Google Ads wyraźnie widać, że tylko odpowiednie połączenie obu tych metod zapewni szybki efekt i pozwoli zdobyć w krótkim czasie zbudować bardzo duży ruch. Kluczem do sukcesu jest właściwe zarządzanie obiema formami promocji, bo niewłaściwe ich prowadzenie może wpłynąć na szybkie przepalanie budżetu, co będzie powodowało sporą frustrację i zniechęcenie do tych jakże skutecznych metod reklamy własnego sklepu internetowego. Samodzielne ich prowadzenie nie wydaje się w chwili obecnej rozsądnym rozwiązaniem, chyba że posiadamy spore doświadczenie. W przeciwnym wypadku lepiej zaufać specjalistom i powierzyć promocję swojego sklepu agencji.

Internetica.pl – Agencja SEO i SEM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *